Thursday, November 29, 2012

Mat Bangla Econsave

Nak dimulakan cerita, plan nak pergi econsave ni memang dah di rancang semalam lagi. Aku dah janji dengan mak yang aku bangun pagi-pagi and tak tido semula tapi semua tu hanya lah manis mulut berbicara. Ahaks!!! Cuti-cuti ni aku nak rajin bangun awal memang tak la ek di tambah pulak dengan hujan lebat. Peh memang syok la tido. Aku lak tengah bendera jepun kan so tak payah la bangun solat subuh. Pukul 10 pagi mak dah start gegar aku ajak pergi econsave beli ikan bagai. Dengan malasnya aku bangun tapi tak terus pergi mandi. Aku kacau Irfan dulu. Si budak hensem. Selagi aku tak mandi selagi tu lah mak membebel suruh mandi. Adess. Lepas aku dah siap-siap terus gerak pergi econsave and terpaksa la bawak irfan yang baru 6 bulan  sebab kat rumah takde orang nak jaga dia. Aku jadi driver and aku jugaklah bibik. Tiba econsave aku bertukar dari driver kepada bibik sebab kena dukung si Irfan. Ha ramai pulak peminat dia. Mana aku pergi ada jek yang nak bergurau ngan budak kecik tu ek. Hari ni baik pulak kalau tak mesti dah melalak. Yang paling penting orang ingat dia anak aku. Gosh umur aku baru 19 kot. Hai irfan ni wat market aku jatuh jek. Kalau tak bawak dia boleh gak usha-usha mamat hensem kat situ.HAHA. Panjang lebar pulak intro aku ni.

actually Irfan ada abang angkat kat econsave. Bangla yang tukang sapu.. HAHAHA. tapi bangla tu sumpah baik. Muka pon okeyh la macam hero TAMIL. lalala. Aku start femes kat econsave tu la kan sejak Irfan menangis bagai nak rak hari tu..Aduh malu aku. Dah macam penculik budak. Ada pulak makcik mana entah siap bagi nasihat kat aku sebab dia ingat Irfan anak aku.LAHAI. Okeyh tu cerita lama. Ni aku nak cerita pasal pagi tadi yang buat aku semakin hot kat econsave. Time mak tengah sibuk pilih sayur , aku bawak lah irfan jalan-jalan kat situ and kenal-kenal kan dia dengan ikan, sayur, buah and segala bagai. Tiba-tiba MAT BANGLA tu datangla bawak biskut nak bagi kat Irfan. Aku baru jek nak cakap kat bangla tu yang irfan ni Tak boleh makan lagi sebab dia baru 6 bulan. Mana boleh makan biskut keras-keras kan. Mati pulak anak orang kang. Yang mak aku ni pulak belum sempat aku cakap dia dah dari jauh dengan gelabah termarah bangla tu and rampas biskut kat tangan irfan. Bangla tu apa lagi senyum then terus blah. bukan dia jek bengang dengan aku-aku sekali bengang sebab orang tengok. ADOI..Mak oh mak bila la perangai gelabah mak tu nak berubah....
Sampai sekarang aku masih lagi rasa serba salah dengan bangla tu. Kesian pon ada. Actually mak aku pun serba salah juga. Mak aku kata nanti dia pergi econsave dia nak cari bangla tu and nak mintak maaf. So the end of the story pasal MAT BANGLA. Aku pun terus blah dalam keadaan yang serba salah then shopping untuk persediaan nak naik sem ni pulak. Harap-harap lepas ni jumpa bangla tu balik sebab nak mintak maaf. Jangan dia berhenti sudah. HAHAHA

No comments:

Post a Comment